Kropp och själ

leslita.blogg.se

Spinny pole 2:8

Publicerad 2011-02-07 15:41:39 i Poledance,

Snurrande stång! Vi fick testa spinny pole förra veckan som var 2:8. Alltså den åttonde och sista träningen på nivå 2. Det finns alltså en speciell funktion där man kan skruva lös stången så att den snurrar och plus att dansaren snurrar runt den. Det var riktigt läskigt att träna på en snurrande stång. Till att börja med så blir man yr! Haha och sen var det bara läskigt för att man tappade kontrollen. I bland gick det för fort och ibland fick man ingen fart. Och när man hängde upp och nedvänd så ville man inte att det skulle snurra. Haha. Men det var en jätte rolig erfarenhet och kul att få testa till nivå 3. Som börjar nästa vecka! Denna veckan är det uppehåll på alla träningspass och även OP.

Poledance

Jag har anmält mig till nivå 3 på Fredagar kl 17- 18.30
. Och även till en extra kurs på tisdagar som jag ska berätta mer om efter att jag testat första gången.

♥Relaterade inlägg: Bilder OP 4, poledance 2:7, poledance 2:4, Marina Videoklipp, Illamående 2:3, Poledance 2:2, Upgrade level 2, leslita on the pole, Open pole2, poledance lektion 7, Poledande lektion4, Poledance lektion3, Poledance lektion2, Poledance lektion1, Poledance, Dance workshop,
♥Länk: Poledance.se,

Kommentarer

Postat av: zenia

Publicerad 2011-02-08 12:10:01

Första gången jag testade spinny mådde jag dåligt en hel dag efter.. Tog i lite för mycket :) hur kändes det för dig?

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-02-08 15:14:04

Spinny blir roligare med tiden, men man blir lätt yr i början :)



Jag ska åxo gå Nivå 3 på fredagar 17-18.30 på NPS så vi ses där :) Vilken dag gick du Nivå 2 på?

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-02-08 19:45:44

Sv: Jag har en egen Xpert hemma så jag kan snurra loss när jag vill ;)



Jag gick på söndagar, vad fick ni lära er för skoj? Jag kan fortfarande inte full invert, men Karolina tyckte jag skulle gå vidare till Nivå 3 iaf.

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-02-08 20:56:18

Sv: samma som vi, och inverted crusifix och hur man snyggt kommer ur scorpio. Jag hoppas vi får lära oss mer skoj i nivå 3.

Apklättringen var skoj ;)

Jo, jag hade hoppats på att träna in den till nästa fredag, men har sträck muskler runt revbenen så det är lite omöjligt just nu :(

Postat av: Matilda

Publicerad 2011-02-08 22:42:37

oh jisses. all beundran till dig!! själv skulle jag nog bryta nacken om jag ens försökte... men coolt är det!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild