Kropp och själ

leslita.blogg.se

Journalist jobb på g.

Publicerad 2011-02-21 18:57:00 i Vardag och nöje,

Hej läsare, nu har jag ätit lite soppa. Det är så kallt, har varit frusen hela dagen. I dag hade vi en jätte intressant föreläsning med en Olof Jakobsson från Tv4. Han var riktigt kul, vi skrattade genom hela föreläsningen när han sprang runt med sin kamera och visade hur man skulle göra och hur man inte skulle göra. Sedan visade han massa klipp och nyhetsinslag på tv. Fick värdefulla tips.

Film kamera
Skolans utrusning som vi arbetar med. Sony HVR.

Nu har jag skrivit klart mitt journalist CV. Har skrivit in 2 terminers journalistik :) Alltid kul när man kan lägga in mer erfarenheter eller utbildning på cv:et. Jag har skrivit en lista på alla ställen jag skulle kunna tänka mig att arbeta på. Det är månadsmagasin men hälsoinriktning som jag är ute efter. Har skickat iväg några mejl och fått svar ett nej och ett ja till obetald praktikplats. Men jag skulle lätt kunna tänka mig det. Vill ha erfarenheter och jag kommer säkert få publicerade artiklar. Letar vidare.

Säg gärna till om ni har några bra kontakter inom journalist branchen.



♥Läs alla mina publicerade artiklar *HÄR*
♥Relaterade inlägg om journalistik studier: Sommarjobb?, Se tv inslag, bilduppgift yrkesfoto, Journalistiska berättarformer, Journalistik Människa och miljö, En dag på redaktionen, Praktik dag 3, Radio kurs, Ljudets prosodi, Praktikplats, Som journalist vill jag, Fotojournalistik, Magasin och tidningar, Intervjuövning med Video, Första dagen JMOM, Hur bra skriver journalister om KAM?,
♥Böcker till journalistik A till Salu *HÄR* ♥Länk: Södertörns Högskola,

Om

Min profilbild