Kropp och själ

leslita.blogg.se

Praktikplats

Publicerad 2010-09-24 15:32:00 i

Hej hej, sitter på lektionen vi håller på gå igenom ett program som heter InDesign. Det är för layout redigering på tidningar. Ganska intressant! Det går bra till skillnad emot genomgången av Photoshop som jag inte alls förstod något av.

Men jag tänkte berätta att jag har hittat en praktikplats. Jag sökte först på TTELLA som ligger i Trollhättan men där var det fullt. Alla journalistik studenter från Göteborg hade okuperat hela hösten. Men jag fick plats på Udevalla posten. Det är bara 50 min från Trollhättan, så jag tänkte bo hos familjen. Det är vecka 47-48 så ganska snart redan har vi vår första praktik. Den är kort för att vi ska kunna se hur det går till på en dagstidning :) Men nu ska jag till hänga med i lektionen här.
Udevalla posten

Kan ni hantera photoshop eller InDesign?

♥Relaterade inlägg:  Som journalist vill jagFotojournalistikMagasin och tidningarIntervjuövning med Video, Journalistik Människa och miljöFörsta dagen JMOM,

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-09-24 16:04:12

Hej!! Åh de där programmen kan vara lite kniviga, hoppas jag kommer ihåg lite från gymnasiet. Vill du ta en sväng på Söder i helgen? Eller ska du jobba? Kram

Postat av: Novembersara.

Publicerad 2010-09-25 10:03:26

SV: Nej, jag är absolut inte journalist, jag har aldrig intervjuat någon förut faktiskt :p

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild