Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance ikväll! Lektion 1

Publicerad 2010-09-30 15:46:13 i Poledance,

I kväll ska jag på Dansträning för första gången denna terminen. Jag har skrivit upp mig på Poledance som en akrobatisk showdans. Riktigt bra träning för hela kroppen, till skillnad från andra danser så använder man armstyrka betydligt mycket mer. Det är armarna som ska bära upp mig när jag hänger och snurrar och göra fina konster på stången.

Men det här ska bli jätte roligt! Det var fullt när jag anmälde mig med nu mejlade de mig i går och sa att jag fick en plats. Och ja det vill jag ha tack :) Men det känns spännande :) Jag tror att jag är duktig på det för jag har vighet, balans och är väldigt akrobatisk av mig. Däremot är jag inte riktigt lika stark som krävs, men det är ju därför man tränar eller hur? :D
Poledance
*Länk till bilden*

Tänkte åka till Trollhättan i morgon eftermiddag men biljetterna är så otroligt dyra bara, minst 930 kr för enkelresa och det finns inte en enda sista minuten just nu. Så jag ska kolla senare igen när jag kommit hem från träningen.


Vad tränar du för något? Har du testat poledance? Vad har du för syn på poledance?


♥Relaterade inlägg: Poledance, Dance workshop,
♥Länk: Poledance.se,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild