Kropp och själ

leslita.blogg.se

Journalistik Människa och Miljö

Publicerad 2010-09-01 20:03:51 i

Tänkte berätta lite om Programmet som jag studerar på. Programmet är 3 årigt och ger 180 Högskolepoäng (Hp). Den inriktningen som jag har valt finns bara i Stockholm och hör till Södertörns Högskola. Behörighetskrav: Grundläggande behörighet samt Sv B, Sh A, Eng B, Nk B (alternativt Fy A, Ke A och Bi A).
"Journalistik, människa och miljö vänder sig till dig som är intresserad av biologi/medicin och miljö och som vill kombinera ditt intresseområde med journalistik." -Citerat från programbeskrivningen-
  • Hela första året läser man Journalistik A och B. Tonvikten ligger på textmedier. Studier i radio-, tv- och webbjournalistik.
  • Andra året 3 terminen läser man Biologins filosofi och Människan och medicinen.
"Inom programmet belyser vi också vikten av etiska frågor samt betydelsen av att tolka modern biologi ur ett filosofiskt och idéhistoriskt perspektiv." -Citerat från programbeskrivningen-
Skriva
  • Andra året 4 terminen läser man Cellens värld och Ekologi och naturresurser. Det känns som ett väldigt intressant ämne Miljö har jag börjat bry mig om mer och mer. Däremot verkar Celler svårt men det ska nog gå bra.
  • Sista året beror på hur man själv väljer att lägga upp det. Man läser Specialjournalistik och skriver C-uppsats. Avslutas med Praktik eller valfria Na-kurser.
Det känns jätte bra nu, första veckan och det har varit mycket information. Jag trivs bra och är super taggad. Jag kommer verkligen att ge allt. Och föreläsningarna hittills har varit väldigt intressanta. Happy, happy!

Kommentarer

Postat av: Adrian

Publicerad 2013-03-06 19:11:07

Hej! :-)

Hör gärna av dig till mig :-) Mvh Adrian

Svar: Hej hej tack för din kommentar på min blogg (leslita.blogg.se). Du ville att jag skulle höra av mig till dig, förstod inte varför, jobbar du inom journalistbranschen?
Vänliga hälsningar Leslita
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild