Kropp och själ

leslita.blogg.se

Dashama

Publicerad 2010-11-07 13:17:57 i Dans & Annat,

Nu har jag Yogat med Dashama. Världens underbaraste människa trots att jag aldrig träffat henne. Hon har sin egen you tube kanal och där har hon över 100 videos. Jag går efter the "30 days of yoga challange" men gör lite när jag känner för och alltså inte alla på en månad. Nu är jag på video (day)14. Och det var så skönt. Hon är riktigt duktig och jag tror definitivt att jag ska träna Vinyasa yoga om jag ska välja någon form.

Dashama

Och sen var jag på meditation! Härligt, Precis som en söndag ska vara. Det känns verkligen som att man kan hantera livets alla bekymer enklare efter en meditation. Det som är så häftigt med meditation är att den ger energi samtidigt som man känner sig mer avslappnad. Jag är sån som antingen är för energiskt och klättrar på väggarna eller helt utmattad. Finns det någon annan sak som gör att man känner sig pigg och nervarvad samtidigt? Jag tror inte det :)

Vilken form gillar du mest inom Yogan?

♥Länkar: Dashama, sahajayoga,  
♥Relaterade inlägg om yoga: Gratis yoga i sthlm, The scorpiondans och yogayogaswingbikramyogaacroyoga och yoggiYogaThe worlds largest wellnes ryth and yoga session, Yoga ljudbok,
Relaterade inlägg om Meditation: Sahaja yoga meditation, Yoga och meditation, meditation nybörjare tips, uppmärksamhetsmeditation, mindfulness, syfte med att meditera, kundalini meditation, Chakra, Chakrabalansering,

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild