Kropp och själ

leslita.blogg.se

Glid i håret?

Publicerad 2010-05-26 16:41:01 i Hårvård,

Läste på forumet på sidan lockig.se att man kan använda glidmedel t.ex. "glid" i håret.
Vattenbaserat glidmedel utan silikon innehåller mest vatten och glycerol.
Glycerol som ska vara fuktbindande och drar fukten från omgivningen till håret.
Det går även att köpa rent glycerol och ha i håret i små mängder.
Ger håret stadga och är ett helt naturligt alternativ.
Typ som gelé! Kanske ska satsa på det istället för linfrögelén?
Någon som har testat?

*Länk:lockig.se (krävs inloggning?), linfrögelé,

Kommentarer

Postat av: Joline

Publicerad 2010-05-26 18:48:16

Kan man använda glid i håret även om man inte kör balsammetoden? Jag har inte börjat med den än, men kan stolt säga att jag inte använt varken plattång eller hårspray alls på nästan en månad, dock hårfön... men det tar sig!

Okej, får göra mig en tur och kolla runt lite mer, men jag tror jag vet vart du menar iaf =)



Idag var det jobb som gällde, jobbar i kök på ett dagis nu över sommaren. Efter det bar det av till gymmet, till slut, men det var jätteskönt!

Postat av: Anna

Publicerad 2010-05-26 18:59:19

Jag har inte testat, men det lät rätt intressant! :)



Sv: Precis, supertacksam är jag över att få starta med ett jobb efter examen :) Har du tagit examen än, eller när blir det? Och i vad?

Postat av: Ankstjärt

Publicerad 2011-05-20 11:18:41

Vilket glidmedel passar bäst för ändamålet då? Silikonglidmedel funkar inte alls eller?

Postat av: Lesly Valencia

Publicerad 2011-05-20 14:28:29

SV till Ankstjärt: Hej det bästa glidmedlet är den med så få ingredienser som möjligt. Märket Glid eller klick. Jag har även testat en smaksatt av aprikos som ger lite god doft. Funkade bra. Försök att undvika silikon.



Lycka till hade så bra

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild