Kropp och själ

leslita.blogg.se

Yogaswing

Publicerad 2010-03-07 14:01:00 i Yoga och stretch,

Yogaswing, yoga, akrobatik, dans, träning,

Läste om Yogaswing som kommer att vara år 2010 nya träningsform.
Man använder sig av en gunga som man hänger upp. Och denna yoga form ska passa alla åldrar och människor även om man inte utövat yoga förut och alltså är helt nybörjare. Meningen med att hänga upp sig själv för är att  det hjälper till att sträcka ut ett flertal muskler som t.ex. rygg och nacke.


Från Expressen:
"Genom att sno benen kring tyget och hålla i handtagen kan man enkelt svinga sig upp och ned till huvudstående. Nästa position är lotusställningen i hängande version och även det klarar jag utan problem.  Jag märker snart att det inte är så svårt att använda gungan eftersom jag själv bestämmer hur komplicerade övningar jag vill göra. Att sträcka ut stela leder är härligt och det är roligt att prova olika positioner.  Jag kan tänka mig att även en mer van yogautövare kan ha nytta av gungan".



Vad tror ni? Hade du hängt upp dig själv i denna gunga?


*Länk: Expressen,

Om

Min profilbild