Kropp och själ

leslita.blogg.se

Urtikaria kur

Publicerad 2010-03-04 12:03:44 i DIY produkter,

Jag berättade för ett tag sedan om en hudallergi som jag har. Jag har Urtikaria som är temperaturkänslighet. Jag får alltså kliande hudutslag av temperaturväxlingar. T.ex. yttre klimatförändringar, duschar, solar solarium, tränar och blir varm, går utomhus när jag är varm, äter stark mat och blir varm, blir nervös, stressad och sådant som ökar kroppstemperaturen o.s.v

Sedan berättade jag också att jag var på aromaterapi kurs och där fick jag lära mig oljornas olika effekter så jag kombinerade ihop en blandning emot nässelutslag (som det kallas) och jag vill e egentligen bara säga att det FUNGERAR! Om jag smörjer in kroppen med denna olja så slutar utslagen att klia och dem går bort mycket fortare :)
Så ett tips för er som har någon typ av hudallergi som ger nässelutslag. Testa mitt magiska recept som finns länkad här nedanför.




*Länkar: min historia, Urtikaria, Aromablandning,

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2010-03-04 13:58:19

Sv: det är många som vill att jag ska ha blont så det blir kanske det:D

Postat av: Emelie

Publicerad 2010-03-04 15:53:04

sv: Tack så mycket (; och ja, det var det verkligen, hade gärna gjort om det igen..

Postat av: Qbrium

Publicerad 2011-10-17 23:03:39

Åh! Jag tror att jag har någon form av vinter-urticaria. Varje år, samma sak.... blir helt röd-fläckig över kroppen. Hittade dock inte själva länken till oljan... är SÅÅÅ nyfiken!

Postat av: Carl-David

Publicerad 2011-10-22 09:47:23

Hej!

Jag hittade inte själva receptet till oljan :( jag har urticaria så hoppas att du svarar snart för pallar snart inte detta !!

Postat av: Anni

Publicerad 2012-03-01 02:00:41

Hittar inte receptet till urticaria oljan heller, min syster har jättejobbigt med det och skulle vilja se om detta hjälper henne. så vart är receptet?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild