Kropp och själ

leslita.blogg.se

Bilder från Öppningspremiären Biyunakdemin

Publicerad 2010-06-19 21:49:21 i Kinesisk Medicin,

Biyun Akademin Sthlm
Stora kursrummet där vi ställde ut stolar till föreläsningen. Det kommer även att användas som tränings sal till Qi gong och kampsport. Till vänster ser man dörren in till lilla kursrummet.
Biyun Akademin Sthlm
Fan Xiulan höll i föreläsningen om Stress igår kväll 17Juni.
Biyun Akademin Sthlm
Föreläsnings aktivitet för Instruktörer den 16 Juni som handlade om Stila Qi Gong. Det var väldigt intressant och vi fick meditera och göra insamlingar. Fan Xiulan lärde även ut två olika ljudningar som är nyupptäckta och väldigt kraftfulla. Dessa är "Mahindra" och "Minsilurai".

Hur går en ljudning till?
Det är väldigt enkelt, sätt dig bekvämt och börja med 3 djupa andetag, blunda och ljuda ett av ljuden. T.ex. Minsiluuuuuuuuraaaaaaaaiiiiiiiii.... det ska låta som att man sjunger och varje vokal känns vibrerande i kroppen. Ljudningen ska komma på varje utandning. Sitt kvar och ljuda så länge du känner för det. Det är avslappnade och en sorts meditation.En annan vanlig ljudning inom Indisk meditation/yoga är "Aum" som är ett bra nybörjar ord.

Är det någon som brukar använda sig av ljudningar? Berätta gärna hur det gick om ni ska testa detta.

♥Relevanta länkar: Biyunakademin, Gröna Draken,
♥Läs gärna tidigare inlägg om Biyunakademin och Fan Xiulan: Vägen till drömjobbet, Mitt nya jobb+event,
Fan Xiulan-Grand master i Qi gongOm Fan XiulanQi gongJohn Jouper,

Kommentarer

Postat av: ahallen

Publicerad 2010-06-20 12:56:29

sv: vad kul! Jag önskar att jag också hade kunnat göra det!

Postat av: Eva

Publicerad 2010-06-20 17:07:25

Hej! Grattis till examen! :-) Det var ett tag sedan jag var inne här, så det var en del att läsa. Du skriver ju om så himla mycket intressant. Jag har ju själv ett stort intresse för friskvård och alternativ medicin, så det du skriver är jättespännande.

Grattis till nya lyan också. Vet du att jag också höll på att hamna i Farsta!? Hade en lägenhet på gång där faktiskt. Det är en bit att åka från stan men bra centrum med mycket affärer. Hoppas du ska trivas där.



Kram,

Eva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild