Kropp och själ

leslita.blogg.se

Leslita vill Dansa

Publicerad 2009-09-11 18:11:34 i Dans & Annat,

Jag skrev att jag skulle börja en kurs inne i Örebro men det blev för krånglig att pendla och busstiderna funkade inte ens. Dessutom Krockade schemat så jag blev jätte ledsen när jag fick hoppa av. Idag lämnade jag tillbacka kurslitteraturen. Sedan bestämde jag mig för att leta efter en dansgrupp här i Hällefors men det fanns inget för min åldersgrupp. Förra året gick jag en kvällskurs på folkhögskolan och de sa att dans var på gång till hösten d.v.s nu och när jag ringde och frågade så sa de att de tyvärr inte fått tag i någon danslärare. Ja och fram till poängen.
Jag anmälde mig som danslärare!




Finns det inget utbud så får man la ta tag i det själv! :D *Big smile* Så idag har jag ring runt efter lokal, pratat med Folketshus och Rektorn på Kulturskolan. Först sa hon att det redan var fullsatt med danslärare men sen när jag sa att det var Latinamerikans dans så fanns det plötsligt möjlighet och tid och lokal och lön :O ojoj
Så om allt går som det ska så ska jag starta upp en Latin mix grupp för tonår till vuxen. Inte tid med barngrupp tyvärr. Och de har redan Jazz och Street att välja emellan. För alla studenter finns ingenting ju.

Min plan är att lära ut grunderna i:
Brasiliansk funk
Samba
Merengue
Bachata
Salsa
Reggaeton
e.v Dancehall.
Men andra ord kommer det var mycket höfter och sexiga sensuella rörelser.

Vad tror ni om det? Någon i Hällefors som redan vill lämna en intresseanmällan :)





(P.s The bilddagbok is uppdate. Bläddra igenom från 18 Juni till 15 Augusti. "Min vardag i bilder" i länklistan)

Kommentarer

Postat av: jonnie

Publicerad 2009-09-11 18:54:43

jopps testa de, de e kanonfint där

Postat av: MissMagicGirl

Publicerad 2009-09-11 19:38:43

Vad häftigt! Lycka till!

Postat av: frida

Publicerad 2009-09-11 19:53:49

om jag bodde där skulle jag lätt anmäla mig! D

Postat av: lola

Publicerad 2009-09-11 22:18:08

när kommer du nån gång till gbg då så får vi gå ut och festa på nån latinsk partyy :D

Postat av: frida

Publicerad 2009-09-12 10:05:20

ja jazz och balett är två av stilarna :) Jag dansar allt möjligt förutom street och hiphop typ. Skulle gärna lära mig reaggeton!

Postat av: hanna jakobsson

Publicerad 2009-09-12 10:27:20

heej, intressant & fin blogg du har :) har du lust att bloggkolla varann? hoppas du har en bra lördag :) och lycka till med dansen!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2009-09-12 12:04:21

Oj så modigt av dej. Hatten av hehe. Kul! Det är tråkigt att både du och Natalia inte bor nära, ingen att dansa med. well.. berätta mer när det börjat. hugs

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-09-12 12:38:21

Hej Elisabeth: Ja det var ju synd hade varit roligt o ha en dans kväll med alla tjejorna när jag är i närheten, jag och Yasmin pratade om det. Hon kan lära ut magdans och orientaliskt och jag kan ha latinamerikanskt :) Hoppas att ni hittar nån golf :) Jag ska nog också fixa naglarna ska på klassfest ikväll med den nya ettorna. Kanske kommer bild på det ;)Massa kramar

Postat av: Hanna

Publicerad 2009-09-12 12:44:39

Tack så mycket bruden:) lycka till med dansen!

Postat av: Sanne - bloggdesigner

Publicerad 2009-09-12 13:28:07

Dansa skulle jag också vilja göra... Synd bara att jag bor så långt i från nämaste stora stad!

Tänkte också passa på att tipsa om att jag lottar ut en gratis bloggdesign till en ensam vinnare (man är alltså helt ensam om just denna design).

Vill du vara med? Kika bara in hos mig för mer info och för att lämna din anmälan!

Lycka till!

MvH Sanne

Postat av: evelina

Publicerad 2009-09-12 16:47:06

sv: ja!:) dock har min syster en sån och hon sa att det inte var nå bra:/ men ska få testa hennes senare och då kommer jag skriva resultatet :)



Nä.. Jag dansade jätte mycket förut, men fick flera skador och hjärtfel (pg.a. att jag tränade fotboll samtidigt).

Men är riktigt intresserad av dans fortfarande=)

Postat av: Vlado-cokolado

Publicerad 2009-09-18 03:05:46

Din blogg e grym Lesly. Me gusta leer tu blogg



Har du startat danskurser/träningar i Grythyttan i dessa danser? Hoppas det. För som det ser just u tu nu så kommer jag flytta till G-hyttan i Oktober o läsa en kurs där. O jag är grymt sugen på bailando latin-danser. Jag tränar salsa nu 5 timmar i veckan. Vi hörs Ciao.



Brasiliansk funk

Samba

Merengue

Bachata

Salsa

Reggaeton

e.v Dancehall.

Postat av: Lesly

Publicerad 2009-09-18 09:15:33

hej hej Vlado! jo jag försöker starta upp en dansgrupp med dem stilarna, det kommer att vara i Hällefors, du får ta dig hit :P Sedan är det inte bara pardans utan grupp koreografi också. Så du ska flytta hit för en kurs? Ja trodde det var på distans äre inte enklare o pendla bara :P Hade så bra! Tack för kommentaren :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild