Kropp och själ

leslita.blogg.se

Blir bättre och bättre på scorpion/ Nataranjas

Publicerad 2014-03-16 17:43:58 i Yoga och stretch,

Hejsan i dag har jag varit på Överby, köpte ett par svarta pumps på Deichman. Nu har jag ätit för en liten stund sedan och ska strax iväg på Bodybalance. Jag körde rygg och axlar igår på gymmet. Det var spännande med mitt nya schema. Använde mig av fria vikter, hantlar, lite cable och på matta. Efter passet stretchade jag backbends, ungefär samma övningar som jag gör i videon *HÄR*. 
 
Framsteg med min balans i backbends. 
Jag har blivit bättre på att hitta balansen i mina backbends och så känns det mycket mjukare i flexibla övningar. Till exempel denna posen som jag tyvärr inte har en nyare bild på. Den gjorde jag idag helt utan vägg och lyckades i någon sekund hålla foten med båda händerna utan att tappa balansen helt. Ska fota nästa gång.
 
Denna posen lyckades jag också hålla balansen i, när jag höll foten med båda händerna i dag. Det är små framsteg men jag är nöjd. Med bättre balans kan man göra så mycket mer. 
Hur går det för er med träning och stretch? Berätta gärna, jag tycker bara att det är roligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild