Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sockerfria chokladmuffins

Publicerad 2014-02-07 10:00:00 i Recept,


Hejsan, jag hade massor med mandelmjöl hemma och gogglade efter något roligt att baka när jag kom på att jag även har en cupcakesmaskin så varför inte göra muffins. 

Ingredienser
Mandelmjöl, kokosmjöl, kokosfett, smör, kvarg, bikarbonat, flytande stevia, honung, vaniljpulver, cacaopulver och chokladbitar 70% med mintsmak. Mintsmaken behövs såklart inte men jag tog det jag hade hemma. Jag blandade alla torra ingredienserna i en bunke och de andra resterande ingredienserna i en annan bunke innan jag blandade ihop allt. Sedan hällde jag smeten i min cupcakesmaskin och sist tryckte jag in chokladbitarna. 

De blev helt okey med tanke på att de är fria från socker, gluten och laktos. Lämna en kommentar om ni vill ha hela receptet. Tips till fredagsfikat eller kvällsmyset.

Minimuffins med chokladsmak. Vackra blev dem också, eller hur?  XOXO/ Leslita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild