Kropp och själ

leslita.blogg.se

Proteinpulver och smoothie

Publicerad 2014-02-13 18:54:37 i Recept,

Hejsan jag har fått hem mitt nya proteinpulver som jag beställde från Fitnessguru. Det är med smak av vit chocklad och hallon. Jag tycker personligen att den är alldeles för söt och har en eftersmak av sötningsmedel men det kanske är en vanesak eftersom att jag inte äter sötsaker i vanliga fall. Det är väldigt god att blanda i en smoothie.Här kommer ett snabbt recept:

 
 

I min milkshake hade jag mjölk, en skopa proteinpulver, en banan och Icas superfruit mix som innehåller bland annat havtorn, hallon och björnbär. I dag gjorde jag en smoothie med bara banan och frysta hallon och det var också gott med preoteinpulvret (och mjölk). 

Vad dricker ni för proteinpulver?
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2014-02-16 17:29:25

Jag har provat den som di har. Tycker dock att den är alldeles för sötsliskig och blir lätt illamående av den. Mitt favoritmärke har blivit Charlotte Perrelli (överraskande nog). Hennes proteinpulver är supergoda! Inte för söta utan smakar med som milkshake. Så lite mer fylligt än bara sött. Jag har provat choklad, jordgubb och vanilj. Choklad smakar typ som Oboy, är ganska fyllig och inte så söt. Jordgubb är ger en "lätt" smak (alltså inte tung och mastig) och är lite sötare än choklad men inte för söt. Smakar verkligen som milkshake. Vanilj är sötast och ganska tunn men också god. Du borde prova dom. Dom är smaskens! Har provat några andra märken också innan men tycker att de är för söta och sliskiga

Svar: Ja du tycker också att den var för söt, synd att jag inte visste det innan, jag hade läst så mycket bra om den på olika bloggar och blev väldigt besviken. Min lillebror fick köpa den av mig för en billig slant, hans protein tog precis slut så det passade perfekt. Nu är det bara det att jag får köpa en ny och hoppas att den är god, tack för ditt tips!
Leslita

Postat av: Marie

Publicerad 2014-02-16 22:33:15

Jag hade också läst så mycket bra om den. Samma om One Whey. Har provat två av deras smaker och gillar ingen. Allt för sötsliskiga! Men som sagt, jag gillar Charlotte Perrellis (Även fast jag var lite skeptisk först. Känidsgrejer är inte alltid så bra...) Jag köpte min här: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/charlottes-perrellis-stora-fitnesspaket
Prisvärt paket. Om du bara är intresserad av proteinet kan du kika här: http://www.bodystore.com/3/sv/artiklar/fit-smart-protein-900-g

Svar: Ja eller hur, jag kommer aldrig mer att beställa one whey eller fittnesgurus produkter. Tack så mycket för länkarna ska definitivt kolla upp det. Ha en fin dag!
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild