Kropp och själ

leslita.blogg.se

Juice med rödbetor

Publicerad 2014-02-15 14:07:17 i Recept,

Hejsan jag testade att juica med rödbetor i. Jag hade massor med morötter hemma och sökte på pinterest vad man kan juica med morötter. Här kommer mitt recept:

Vacker vinröd juice fullproppad med mineraler och vitaminer. Lite glitter gör det fint!


Recept
1 Rödbeta
4 små äpplen
3 Morötter
1 Gurka 
1 Grön paprika
 
Tips
Denna juicen är inte så söt så ifall man gillar sött så kan man addera fler äpplen, och eventuellt päron eller apelsin. En huvudregel är att frukter alltid gör det sötare och gröna grönsaker gör det alltid nyttigare så man får lära sig att hitta balansen där emellan vad som passar en själv. Nybörjare kanske har fruktigare juicer och hardcore gillar grönkål och spenat vilken jag bara gillar i små skalor. Gurka använder jag bara om det är billigt för det ger inte så mycket ur näringssynpunkt men det ger mycket vätska i juicecentrifugen. Vissa brukar ta lite vatten istället för gurka, funkar lika bra. 


Läs mitt favoritrecept *HÄR*, jag kör dubbelsats, minst! Vilken är eran favoritjuice?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild