Kropp och själ

leslita.blogg.se

Lite hårtips!

Publicerad 2014-04-23 16:37:00 i Hårvård,

Hej i dag tänkte jag tipsa om lite smågrejer. Till alla som har lockigt hår säger jag bara att börja använda en bredtandad kam och släng alla borstar som bara sliter i lockarna. Jag har en dubbeltandad kam som är min bästa vän när jag har trasligt hår. Minafrokam ser ut såhär: Den är köpt utomlands men om ni lyckas hitta en likadan kam på tillexempel en afrobutik/afrosalong så köp den!Hårinpackning mot mjällHårinpackningen som jag bloggade om fungerade faktiskt! Idag gjorde jag inpackningen igen och min hårbotten känns återfuktad, ren och mjällfri.Inpackningen hade alltså citronsaft, kokosolja, ricinolja och några droppar rosmarinolja. Testa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild