Kropp och själ

leslita.blogg.se

Öroninflammation Huskurer

Publicerad 2013-11-18 10:34:00 i Alternativmedicin, Örtapoteket,

Jag har åkt på en öroninflammation. Jag hade mycket öroninflammation när jag var barn men sen gick det över och så har jag inte haft besvär med öronen på över 10 år, förren nu. Jag fick öroninflammation när jag var i Mallorca, men då hade jag en öra-näsa-hals inflammation som de kallade det och fick antibiotika efter att inte ha tagit hand om mig och gått med det här i flera veckor. Jag tänkte hela tiden att det skulle gå över och när jag var ute i värmen så lindrade det en hel del så jag blev lite lurad av att smärtan avtog. Då var det dags igen, andra gången i år.

Huskurer mot öroninflammation
  1. Håll ett varmt omslag mot örat för att lindra smärtan.
  2. Droppa lite väteperoxid i örat. Om det brusar har du en öroninflammation, om det inte brusar har du en öroninfektion. Låt vara i några minuter eller tills det slutar brusa. Detta tips fick bäst betyg.
  3. Värm upp ett dricksglas och håll över örat. När det svalnar skapas ett undertryck som kan lindra smärtan.
  4. Kör en gul lök i juicemaskinen eller riv den och krama ut juicen genom en tygbit. Droppa i örat. Lökjuice är bakteriedödande. Källa: Huskurer.net
 
 
Jag har läst att man ska stoppa in rå lök i örat. Tror ni det hjälper? Vad brukar ni göra vid öroninflamation?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild