Kropp och själ

leslita.blogg.se

Minskar på kolhydraterna...

Publicerad 2013-05-06 20:01:00 i Recept,

Hejsan, jag har inte ätit så speciellt roligt senaste tiden, men lite bilder har jag tagit. Jag försöker minska på kolhydraterna ytterligare nu inför sommaren 2013. Så här kommer lite enkla saker att laga ihop. 

Torsk med ångkokta gröna ärtor och stekta championer. Mums. 


Hemgjord Falafel, serveras med sallad (som var på en separat tallrik). 
När man utsluter/minskar på kolhydraterna så är det viktigt att ändå äta regäla portioner. Dessa falafel som jag gjorde är formade som stora "biffar" istället för små bollar. Dessutom håller de ihop bättre i denna formen och jag uteslöt maizena helt. Jag blev riktigt mätt. Så har jag juicat nästan varje dag och ätit multivitamintabletter och proteinpulver vid träning så att man få i sig alla mineraler och näringsämnen som kroppen behöver. 

Kom gärna med tips på vad som går att äta med minimalt med kolhydrater. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild