Kropp och själ

leslita.blogg.se

Wave surf

Publicerad 2013-07-08 10:08:40 i Reseledare Mallorca 2013,

Finns ett hotel som har wave surfing. Många går dit bara för att kolla på när de professionella gör coola trick som att göra en flip i luften och sen hamna rätt på en våg. Helt galet. Det finns även en liten mindre "anläggning" där man kan få testa att surfa. Vilket jag såklart gjorde. 




 
Först fick man ligga på mage och lära sig att styra, sen fick man komma upp på knä och sen fick man släppa händerna. Det gick förvånadsvärt bra till skillnad emot alla andra som ramlade hela tiden. Men när man sedan skulle stå på den där brädan så tyckte till och med jag att det var svårt. Jag testade bara en kvart så nästa gång blir det en hel timme. Då bör man lära sig mer.  
Här är jag på magen. Har ni testat? Skulle ni vilja testa?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild