Kropp och själ

leslita.blogg.se

Poledance, funderar över handspring

Publicerad 2013-01-10 14:48:00 i Poledance,

Hej, jag har börjat träna nu efter jul och nyårsuppehållet. Det känns tungt, som att jag redan tappat styrkan, men jag kämpar på. Tränade poledance i måndags och så i går onsdag. Så jag har haft träningsvärk hela veckan hittills. Det är i alla fall väldigt roligt att komma igång igen. 
 
Trick som vi testade i måndags var Rocket man, fy vad ont den gör. Sedan fick vi göra jamilla --> superman. Det var knepigt men jag fick till det i slutet. Vi övade även på handspring som går mycket bättre nu. Jag fick en övning att jag skulle öva på att hålla kvar mig så länge som möjligt. 
 
I går, onsdag testade vi mycket nya trick. Vi hade Moa, en ny instruktör som ska hålla nivå 4 till nästa kursomgång som börjar om ca 2 veckor. Vi övade också på det vanliga, shoulder mount, inverts och aysha Det intressanta är att Moa vill att man ska sparka bak i både handspring och brassmonkey (från golvet). När jag innan lärt mig att alltid sparka åt sidan och absolut inte bak. 
 
Sparkar ni åt sidan eller bak?

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-13 17:17:40

Har lärt mig åt sidan men man kan säkert göra på båda sätten! :) De är nog lättast åt sidan.
Min rygg säger tvärstopp åt handspring, att kicka upp! Så går in i twisted grip aysha från "bat" och balanserar och går ner långsamt som en övning att lära mig hitta musklerna i handspringen bättre så att ryggen inte ska få besvär. Tycker de ger resultat och har kommit upp några gånger även om jag inte stannar kvar så länge. Hittar balansen om jag gör de så och kan hålla längre. Testa? :)
Kramar

Svar: Hej, tack för ditt tips =) Vi har testat att gå in i handspring från en vanlig crusifix kom jag på nu, det gick inte så bra men ska testa det igen =)
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-16 00:20:15

Du hittar ju balansen på ett helt annat sätt om du inte har farten samtidigt! :)
Hur har du de?
kram

Svar: Yes det är väll så. Hur går det för dig med dansen och allt?
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-18 18:37:05

De går bra. Har dock haft influensa nu i nästan 2 veckor så har inte tränat alls. Men lite bättre nu så hoppas på att de inte dröjer alltför länge innan jag kan dansa lite igen! :)
Själv? Kram

Svar: Hej hur har du haft det? Antar att du är frisk nu, jag har inte bloggat eller läst bloggar på ett tag. Kram
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2013-01-26 11:24:54

Jodå, de går framåt men har inte vågat träna något ordentligt än. Men de har ju inte gått så lång tid så antar att de går över snart. :)
Hur har du de?
Nej, jag har också perioder där jag inte orkar med de. Någon speciell anlending?
kram

Svar: Ja vi får hoppas att det går över snart =) Jo det är bra här, börjar få tillbaka styrkan efter juluppehållet. Snart är man fullt igång igen. Fast nuförtiden hinner jag inte träna mer än en gång i veckan. Jag ska till Ikea i dag, det är alltid kul. Kram
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild