Kropp och själ

leslita.blogg.se

Handspring bilder

Publicerad 2013-02-07 17:28:00 i Poledance,

Jag har blivit duktigare på handspring, kommer nästan upp varje gång och för varje gång jag kommer upp så kan jag stå där en sekund längre. Jag hade egentligen velat lägga upp en video men det gick inte så jag Ctrl+ PrtScr från VLC, haha.  Jag gjorde fyra handsprings (31 jan) och bilderna ligger i ordning. Så första bilden är första gången o.s.v. Tänkte att man kanske kunde se skillnad ifall de blir bättre eller inte? Vad tror ni?

Första


Andra

Tredje


Fjärde, sista. 
 
Jag tror att tredje ser bäst ut? Att man ska sträva efter att ha benen längre ner mot golvet? Tror även att ryggen blir rakare från första till sista. Kom gärna med tips på vad som behöver justeras. 


Kommentarer

Postat av: Stina

Publicerad 2013-02-12 09:46:26

Snyggt!! Håller med om att tredje bilden är snäppet bättre än dem andra då benen kommer längre ner. Däremot ser du mer stabil ut i ryggen på sista bilden? Vilken kändes bäst?

Svar: Ja det är ju det att man ska få till stabiliteten i hela kroppen. Sista bilden ser bäst ut nu när jag tänker på det =) Hur går det för dig med poleträningen =)
Leslita

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild