Kropp och själ

leslita.blogg.se

Sötsugen? Ett lite nyttigare förslag...

Publicerad 2013-12-12 09:26:55 i Recept,

Som ni alla vet så är jag en person som försöker undvika socker så här kommer ett tips på vad jag äter om jag blir sötsugen. 


Denna "rätt" går att variera i all oändlighet, grunden är grekisk yoghurt som går att byta ut till turkisk eller naturell vanlig yoghurt. Sedan frön eller nötter, jag älskar kokosflingor! Annat man kan ha i är bär eller frukt i dag valde jag björnbär som är nytiga och goda, björnbär innehåller mycket anioxidanter så det gillar vi. Slutligen om man vill ha lite sötma kan man ha honung, jag använder ibland flytande stevia. 

Hoppas att ni gillade inlägget, kom gärna med tips på andra alternativ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild