Kropp och själ

leslita.blogg.se

IDUN smink

Publicerad 2013-12-11 13:13:13 i smink och hudvård,

För ett tag sedan köpte jag lite smink från IDUN för att testa. Här kommer en kort liten recention. 

Transparent mineralpuder från IDUN
Jag köpte ett transparent mineralpuder som jag har testat att ha helt själv, dagar då jag inte behöver så mycket smink utan mest bara vill matta ner T-zonen och få en jämnare yta. Jag har också använt den över min mineralfoudation från Bare minerals och de passar bra ihop, både på T-zonen och över hela ansiktet. Man kan behöva fylla på efter en heldag om man varit på jobbet hela dagen exempelvis så kan man pudra på lite nytt på pannan och näsan. 
 
Ögonskuggor i 4-pack
Köpte två paket med ögonskuggor, den som är på bilden i svart, grå och vit som funkar utmärkt för att sota ögonen. Sedan köpte jag även en med puder rosa och mörk violett som också funkar perfekt för en smooky-eye look men vill man bara använde de ljusa färgerna så är de jättefina. Funkar även bra som bas med andra ögonskuggor. 

 
Jag vet dock inte om de håller alla regler för mineralsmink eftersom att det är i pressad form. IDUN påstår själva att de har naturliga bra ingredienser men kolla gärna upp det om ni är väldigt noggranna med era produkter. IDUN finns att köpa på vissa Apotek. Någon annan som har testat IDUN´s smink? Vad tyckte du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild