Kropp och själ

leslita.blogg.se

Raka linjer och snygg hållning

Publicerad 2013-04-11 17:30:41 i Poledance,

Hej på er! Det blev inget luftacro i dag på grund av att instruktören/ tränaren var magsjuk. Jag som hade sett fram emot det så mycket, men det kanske var lika bra för jag har världens! träningsvärk! i lår och höfter. Så jag hade kanske inte presterat maximalt på luft akrobatiken ändå. Gårdagens poledance träning var grymt jobbig. Tog igen ett missat pass eftersom att jag var i Trollhättan förra veckan. Det var sjukt jobbig uppvärmning/styrkedel, mina armar var som spagetti i 10 minuter efter uppvärmningen/styrkedelen och det var ju då pole passet skulle börja. LOL.
 
Passet gick ändå väldigt bra, känner att jag nu har raka linjer, pointade fötter och upprätt hållning hela tiden. Allt ser liksom snyggt ut och känns varken klumpigt eller jobbigt längre. Det är roligt när alla små detaljer faller på plats och man inte längre behöver tänka på sånt, till exempel att inte hänga i armarna utan dra upp sig med hjälp av axlarna och ryggen. Självklart går det alltid få det bättre men jag är ganska stolt över mig själv just nu. 
 
Bilden är en Prt Scr från videon *HÄR* för ca 1 år sedan. 
 
Vi övade på:
  • Jade som börjar bli rakare,
  • handspring från cross foot realise som var ostadig fast mindre läskig än förra gången
  • sparka upp till en brassmonkey som gick bättre i måndags
  • front split på stången som gick väldigt bra åt ena sidan i alla fall. 
 
Nu ska jag återgå till studierna, chao! /Leslita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild