Kropp och själ

leslita.blogg.se

Luftakrobatik premiär!

Publicerad 2013-04-18 22:20:00 i Luftakrobatik,

Ett sent inlägg i dag. Jag var på årets första luftakrobatikpass. Det var jätteroligt och inte alls så tungt som det var under förra kursen (våren 2012). Så jag har nog blivit ganska mycket starkare sedan dess. Yes!

Här har jag gjort en dubbelvariant av en vanlig dubbelknut runt foten. Aerial silk/Tyg. 
 
Sedan tar man och "vecklar ut" tyget bakom ryggen och framför en och böjer sig ner till denna roliga lila bikupa.Här kan man sitta i all evighet sin fotknut. 
Blev inga fler bilder, vi gick mest igenom teknik och gjorde massa styrkeövningar/balansövningar på trapetsen. Det är bara första gången så nästa gång kanske vi får göra roliga och snygga trick. Nästa gång ska vi testa ring (aerial hoop), vi ska tydligen träna ring och tyg varanan gång och trapets varje gång, så det är två element under varje träningstillfälle. Det är så roligt, jag längtar redan till nästa gång! 
 
Lämna en kommentar så blir jag jätteglad, så kan jag besöka din blogg och kommentera också. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild