Kropp och själ

leslita.blogg.se

Curl Keeper vs Ostylat hår

Publicerad 2013-04-17 14:40:00 i Hårvård,

Hej! I dag tänkte jag berätta om lite olika stylingprodukter som jag nu har testat under de 2 senaste månaderna. Den som jag gillar mest är Curl Keeper från Curly Hair Solutions.Den är enkel att applicera och ger ett hållbart resultat. Det går inte att överdosera och den är prisvärd. Rekomenderas varm!

  

Sedan testade jag Jessicurls produkter. Första är Rocking Ringlets som ska locka upp och sedan har man Confident Coils direkt över som ska hjälpa till att definiera lockarna. Resultatet blev lika bra med båda märkena men det var lite krångligt att dosera rätt med Jessicurl och så var det jobbigt att man tvunget skulle ha två produkter för att det skulle fungera så det blev ett extra steg och så blev det lite dyrare. Lockarna blev lite mjukare och större jämfört med curly hair solutions som gav små definierade lockar. Smaksak vad man är sugen på den dagen och hinner med så det är bra att ha båda märkena hemma. 
 
Här är mitt hår torrt och osylat innan jag hade beställt dessa produkter så var det detta som jag nöjde mig med. När jag gör hårinpackning och mitt hår mår bra (t.ex. nyklippt) så lockar det upp sig extra mycket. 

Här är mitt hår torrt och stylat med Curly hair solutions. Sista bilden i det *HÄR* inlägget är också stylat med curly hair solutions. 
 
Proceduren:
  1. Tvätta håret med dina vanliga produkter.
  2. Lämna håret ganska blött. 
  3. Borsta igenom en slinga i taget och kamma igenom med hjälp av fingrarna en generös klick av produkten. 
  4. Ta mer produkt och krama upp samma slinga igen. 
  5. Arbeta igenom produkten i hela håret.
  6. Föna håret med en tratt, unmdvik att pilla för mycket på håret med händerna i det här stadiet. Det är när lockarna torkar som de får sin slutgilltiga form. 
  7. Föna håret från alla håll, från sidorna och med huvudet upp och ned. Det ka vara ca 75% torrt. 
  8. Låt håret självtorka den resterande tiden. Rör inte håret nu! Alls!
  9. När det nu är helt torrt kan du krama ur det som känns stelt och skaka fram volymen. 
  10. Klart! 
Första gången kan det kännas lite omständigt att behöva göra allt så noggrant men jag lovar att det är värt det. Steg 3-4 är viktigt att du fördelar produkten jämt och generöst. Det är också viktigt att det är helt torrt innan du rör det. 
 
Har du testat dessa curl keeper produkter? Berätta gärna vad du tyckte eller ifall du har testat något annat märke.


♥Se instruktionsvideo på hur det fungerar med curl keeper. Steg för steg videos. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild