Kropp och själ

leslita.blogg.se

Matlista, kyckling, lax, tapas

Publicerad 2012-09-26 20:29:35 i Recept,

Nu har jag storhandlat så långt det går med tanke på att mitt kylskåp och frysfack är ytterst litet. Det känns skönt att ha det lite planerat. Jag hatar den känslan när man kommer hem trött och hungrig och sen undrar vad man ska äta för något. Så nu har jag gjort en inköpslista och ska bli lite bättre på att laga mat. Har haft ont om tid i och med att jag pendlar till Uppsala. Nog med bortförklaringar! Här är min nya matlista. Kommer förmodligen äta samma rätt till matlåda dagen efter och någon rätt förs över till nästa vecka.
 
  • Chili con carne med bulgur (köttfärs, tomatsås, majs, kidneybönor )
  • Lax i ugnen med fetaosttäckte, ungsbakade grönsaker (morötter, broccoli, rödlök, m.m)
  • "Tapas" A la Sankta Maria (skinka och brieost)
  • Kycklingsoppa med paserade tomater, majs, matlagningsgrädde, färsk basilika och ev pasta
  • Tacogratäng (svarta bönor)
  • Broccoli och blomkålspure med köttfärsbiffar
 
 
Detta var vad jag handlade med mig i dag. Mums.
 
Är ni bra på att planera inköp och matlagning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild