Kropp och själ

leslita.blogg.se

Benstretch, Eagle + med rakt ben, Natarajasana

Publicerad 2012-10-11 18:39:00 i Yoga och stretch,

Hej jag hittade lite gamla bilder på datorn. Den allra första bilden är en "pint- screen" från en video som ni kan se *Här*. Jag tycker inte att det är så stor skillnd på min eagle pose som jag hade velat. Man kan se att det är bättre i höftböjaren, att jag håller upp benet mer i mitten bakom mig. Om man kollar på vinklarna i knä och armbåge så ser man att den bilden från Maj 2012 är mera "uppsträckt". Första bilden ser mer ihopsjunken ut. Vad tror ni?


Eagle pose (natarajasana) med strävan emot ett rakt ben. Första bilden är allra första gången jag testade den. Andra bilden är knapt två månader efteråt och man ser redan skillnad. Jag tror att det är mer teknik än vighet för jag kan ju göra en vanlig spagat och luta mig bak. Det är lite olika handgrepp på bilderna också. Jag håller fortfarande på att testa mig fram. Hur gör ni?

Det är lite roligt att se före och efter bilder tycker jag, även om jag behöver ta nya bilder på hur det ser ut nu. Behöver också öva på att göra eagle och rak eagle utan vägg/stång för att hitta balansen.

Har ni testat dessa övningar? Hur går det? Några tips? Länka gärna till dina bilder.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-10-12 09:57:42

Snyggt! :)

Svar: Tack. Har du testat den med rakt ben? Hur gör du? Hur håller du handen?
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2012-10-12 14:31:15

Ja de har jag och handen håller jag som du. Nu när jag kommit lite längre håller jag ungefär på samma ställe fast från insidan och försöker bli lite rakare i överkroppen. Tycker de är lättare att få benet högre då med. :)
kram

Svar: Ok tack, ska testa. Tycker fortfarande att den tar emot lite i ryggen men snart så ;)
Leslita

Postat av: Malin

Publicerad 2012-10-13 12:04:13

Okej, men de kommer. :) testade lite igår med båda greppen och har lagt upp lite på bloggen. Får rakade ben om jag greppar utifrån men får med ryggen bättre om jag greppar inifrån! :P Haha de lät dökrångligt!
kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild