Kropp och själ

leslita.blogg.se

Stretchkurs

Publicerad 2012-05-08 13:08:00 i Yoga och stretch,

Hej på er! I går började nya omgången av poledance kurser. Jag är anmäld till nivå 4 igen på onsdagar, kommer ta igen några på söndagar också. Sen är jag anmäld till stretch 2. Jag ville inte behöva välja emellan ben och ryggstretch (backbends). Vill nå mina mål som jag har satt upp som är split, overspagat och en eagle (se bild).


Ett tryck på ett line som var till salu i en Yoga studio. Så fin pose!

Ja så det kommer alltså inte att bli backbends för mig denna omgången för att jag vill koncentrera mig mera på ben och desutom så krockade den med nivå 4. De går parallelt. Det gick bra på stretchen igår i alla fall. Spliten är närmre än vad jag trodde och det är bra övningar vi får göra. Ska skriva upp dem och försöka stretcha lite oftare hemma.

Idag är det akrobatik på Circus le fou!

Om

Min profilbild