Kropp och själ

leslita.blogg.se

Risenta och Kefir

Publicerad 2012-05-28 08:00:00 i Recept,

Kommer ni ihåg att jag gjorde egen yoghurt/fil hemma med "kefirsvampar"? Det finns en artikel om det under journalistik fliken längst upp på bloggen :) Läs det! Väldigt coolt.

Jag tyckte att det var väldigt gott men det gick så fort att göra och blev så mycket där ett tag och man behövde mängder med mjölk. Jag tycker att det är så svårt att hitta nyttig osötad yoghurt i affären och jag gillar inte sur filmjölk. Ush! Så i alla fall så köpte jag Arlas Kefir och blev förvånad över att den är jättegod. Mild utan syrlighet och nyttig.

Sen har Risenta lanserat musli som är goda och nyttiga, finns i fyra varianter. En som är GI. Jag smakade på den med frukt och nötter. Förresten startar min äta-nyttigt period i dag igen. Har slarvat lite.

 

Det var dagens lila tips. Nu ska jag till skolan, seminarium. Det är mycket studier just nu. Hinner inte blogga så mycket men jag svarar på alla kommentarer dagligen. Så lämna gärna en kommentar, t.ex. vilken musli och fil gillar du?

Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-05-29 11:22:52

GI musli - det var som tusan. Måste undersökas närmare tror jag bestämt.

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-06-21 20:24:08

Min favvofilmjölk är Fjällfil!! Jag gillar syran och den lite kittlande känslan på tungan!! :D
Har du förresten några Kefirsvampar kvar?? Jag är fortfarande intresserad av några i så fall!!
Kram!!

Svar: Hej! Jaha Fjällfil har jag inte smakat på. Kanske gör det. Men just nu är jag trogen emot Kefir. Jag har några få kvar. Meningen var att jag skulle odla mer så att jag själv alltid har några kvar. Men jag säger till så klart :) KRAM
leslita.blogg.se

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-06-26 01:36:54

Kanon!! :D Det blir bra det!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild