Kropp och själ

leslita.blogg.se

Shoting star poledance

Publicerad 2012-05-14 14:52:00 i Poledance,

Sorry att jag bara bloggar om poledance och luftacro nu för tiden men det är så himla kul, jag utvecklas för fullt. I går tog jag igen ett pass i en annan nivå 4 grupp som Karolina håller i. Jag hade Karolina som instruktör nivå 2 och 3. Nivå 3 gick jag dessutom flera gånger. Så det var jättekul att få "komma tillbaka" till hennes klasser som jag kommer att gå på fler gånger.

Hon hade jättebra balansövningar i början som var fantastiskt bra för fötter och knän som jag behöver träna upp. Sen fick vi stå på händer och stå på huvudet i stretchrummet. Och så övade vi på aysha med benen i olika positioner. Svårt att hålla svanken rak så det var en bra övning. Sen fick vi göra flatline eller shoting star som vissa kallar den. Se bild.

Poledance flatline scorpion, shoting star

Sen övade vi på Jade och slutligen en flip-dropp från scorpion till "egg". Den var rolig men aj på magen, hahah

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2012-05-14 15:38:48

Jag kan ingenting om poledance, men det ser jobbigt och läckert ut! Det är nog bra träning! :D

Postat av: Malin

Publicerad 2012-05-14 19:16:37

Snyggt!

Men tycker de ser bra ut! :) Problemet var nog att den gjorde ont mot ryggen. Har tränat så mycket annat sista tiden så till och med min gemini/inside leg hang känns skum. :) Tror man lätt glömmer de gamla när man börjar på nytt. :P haha

Måste också öva mer på backbends men jag tror att de är armar och höftböjaren som är mina svagheter. :)

Tycker förresten de bara är kul att de går bra i din poleträning och att läsa om de! :)

Kram

Postat av: sara

Publicerad 2012-05-14 22:56:23

blogga mer om poledance och acron, är superkul att läsa!

Postat av: Tess

Publicerad 2012-05-15 06:06:52

Herregud kvinna!!! Helt otroligt vad du kan göra ju... :) Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild