Kropp och själ

leslita.blogg.se

Personlighetstest

Publicerad 2012-03-13 10:00:00 i Psykologi,

Hej! Jag är fortfarande sjuk men på bättingsvägen. Gjorde ett personlighets test som jag hittade *HÄR* Väldigt kul, testa du också :)


Din personlighetstyp:

Populära och känsliga, med enastående social kompetens. Utåtriktade och empatiska. Uppriktiga och ärliga i sin strävan att förstå hur andra mår. Tycker i allmänhet inte om att vara ensamma. Ser allt ur ett mänskligt perspektiv och ogillar objektiv analys. Mycket framgångsrika i att hantera relationsproblem och att leda debatter. Vill vara till nytta för andra och sätter troligen andras väl före sitt eget.

 

Karriärer som skulle kunna passa dig:

Lärare, konsulter, psykologer, socialarbetare, personalvetare, präster, affärsbiträden, säljare, HR-personal, direktörer, eventkoordinatorer, politiker, diplomater, skribenter, skådespelare, designers, hemmafruar/hemmamän, musiker.

 










De fetmarkerade är de som jag lutade mest åt.

Extraversion= Uppmärksamheten ofta riktad mot yttervärldens människor och ting.

Introversion= Uppmärksamheten främst riktad mot den egna inre världens ideér och uttryck.

Sinnerförnimmelse = Tar in informationen via de 5 sinnerna och ser det befintliga.

Intuition = Tar in information via det "sjätte sinnet" och ser det möjliga.

Tanke = Fattar beslut grundande på logik och objektivitet.

Känsla = Fattar beslut grundande på personlig värdeskala.

Bedömning = Föredrar att leva på ett planerat och organiserat sätt.

Perception = Föredrar att leva på ett flexibelt och spontant sätt.

 

 

Egna tankar: Extraversion och bedömning är klockrent. Det med beslutstagande viste jag inte. Jag trodde att jag var mer logisk, tänkte med hjärna istället för hjärta och har försökt jobba med en balans där. Kanske har jag lyckats och blivit mindre "Tanke".

 

 

Gör testet du också! Klicka *HÄR*.

Kommentarer

Postat av: VinterVild

Publicerad 2012-03-13 13:39:38

Tråkigt att du är sjuk, du missade ett superkul koreopass igår! Du får kolla på videon sen :)



Tack för alla fina kommentarer :D

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-03-20 21:05:04

kul test ju:)allt bra?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild