Kropp och själ

leslita.blogg.se

Fröer

Publicerad 2012-03-03 13:00:00 i Recept, Örtapoteket,

Sagt och gjort. Jag beställde hem lite ekologiska frön att plantera med. I dag kom de med posten. Ska bara köpa jord. I dag är en sån där härlig dag. Lördag. Utvilad. Städat hem. Älskar när det är nystädat och rent. Sitter vid fönstret med solen i nacken medan frisk luft blåser in utan att vara för kallt. Underbart! Längtar till vår och sommar.

För mig är det lite symboliskt att plantera. Det är så fantasitiskt att jag kan skapa liv med mina händer och se något växa. Så är känns det som början på något nytt och spännande.

Rucola, pepparmynta, körsbärstomater, basilika, koriander.

Frön


Ikväll blir det Samba fest. Karneval inomhus! En rolig nyhet är att:  I dag är jag uppe på 40 följare som prenumenerar på min blogg. Har du glömt lägga till mig? Klicka här: bloglovin

♥ Beställt från hemsidan *HÄR* som heter Runåbergs fröer

Kommentarer

Postat av: IsabellP

Publicerad 2012-03-04 20:11:58

Fin blogg! :D

Postat av: Malin

Publicerad 2012-03-04 20:58:19

Detsamma! :) Ja, har lyckats trilla in på en hel del fina bloggar sista veckorna så man får jättemycket inspiration! :) Gillar att du skriver om så många olika saker. Var jätteintresserad av häxkonst, andlighet och sådant förr. :) Kul!

Yoga är super, gick på bikram yoga för ett par år sedan och då var man så mjuk och skön i kroppen. :)

Kul med örter förresten! Har lyckats hålla en basilika vid liv i ett par veckor nu, vilket är en konst när de gäller mig! ^^ Dom dör alltid!

Något bra tips för att dom ska överleva bättre? :)

Postat av: Stina

Publicerad 2012-03-04 21:13:37

Aha, det var på den vägen du hitta lägenheten. ja, tyvärr står jag inte i någon kö till studentbostäder och jag slutar plugga till sommaren. Men jag tror det verkar lösa sig ändå :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild