Kropp och själ

leslita.blogg.se

Marina miljöer. Lördag

Publicerad 2012-06-16 17:07:29 i Djur & Natur,

Hej på er! Jag har jättekul på min sommarkurs ute på Fiskebäckskil. Vi har åkt båt, trålat i havet, varit på flera öar kollat på växter, hällkar, fåglar opch allt som finns i havet. I går trålade vi Gullmarsräkor som ska vara väldigt dyrt och exklusivt. Sen hade vi räkafton där jag fick smaka på allt möjligt mumsigt. Kommer ett inlägg på det senare.

Vad finns det för spännande i den här högen?


Marina miljöer Bohuslän
Jo massvis! Men jag laddar upp det jag tyckte var intressantast och finast.

Rödsimpa, ovansida och undersida.
Marina miljöer Bohuslän

Marina miljöer Bohuslän

Asterias Mulleri.
Väldigt liten och sälsynt stjärna som inte blir större än så här.
Marina miljöer Bohuslän

Solstjärna
Marina miljöer Bohuslän


Detta som vi fick upp var på hemvägen. Vi åkte till en ö för att kolla på naturen där. Bland annat Hällkar, fåglar och växter. Vi hittade denna fluffiga lila sak. Den var säkert 3,5cm.
Marina miljöer Bohuslän

Dessa två bilder nedan är nattslände larver som lever i Hällkar. Jag såg några riktigt små på Askö när vi studerade Hällkar. Men denna var betydligt mycket större och sen kröp den ut ur sitt hus. De kallas också husbyggare som ni kan lista ut varför :) Bilderna är klickbara!
Marina miljöer Bohuslän Marina miljöer Bohuslän


Lämna gärna en kommentar på vad du tyckte var
finast och intressantast.

Kommentarer

Postat av: AC

Publicerad 2012-06-16 17:12:56

Fina bilder men jag gillar inte larver och sådant så ryser lite när jag ser dem :) hehe.

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-06-27 17:02:49

Vad mycket fina bilder på lite roliga figurer! ;-)

Svar: Tack :-) Ja det var en rolig vecka
leslita.blogg.se

Postat av: Vickan

Publicerad 2012-06-27 22:38:46

Wow, jag vet inte om jag skulle vågat röra något av dom, men Solstjärnan var riktig fascinerande! Så fin :) Fina bilder! :)

Svar: Hehe nee jag är ganska modig av mig med det var många som tyckte att det var läskigt och bara kollade istället. Funkade lika bra :) Ja Solstjärnan var riktigt vacker. Blev förälskad i den :)
leslita.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild