Kropp och själ

leslita.blogg.se

Marina miljöer. Fredag

Publicerad 2012-06-15 16:00:00 i Djur & Natur,

Räkafton. Detta har vi trålat upp i dag i havet.

Marina miljöer Bohuslän


Marina miljöer Bohuslän

Det var bland det godaste jag någonsin ätit. Vi fick smaka på ungsbakad fisk i smörsås, kammusslor, Japanska jätteostron, Gullmarsräkor, romsäckar, krabba och till det hade vi nybakt bröd, färskpotatis och sallad. Sen är alltid majonaise och citron ett måste till havsmat.

Fler bilder.
Marina miljöer Bohuslän
Han håller i en fisk och en manet! Klicka på bilderna under.
Marina miljöer Bohuslän Marina miljöer BohuslänMarina miljöer Bohuslän

Jag fick lära mig att rensa och filea fisk också. Det var svårare än jag trodde men gick bra till slut.

Gillar ni havsmat?

Kommentarer

Postat av: Art By Tina - Konst & Fashion

Publicerad 2012-06-18 00:22:09

Herregudars så gott! Jag är ganska bortskämd med havsmat då jag i princip är uppväxt på hummer & hälleflundra och andra mumsigheter. Dessutom valde min bror en karriär som fiskare. Bästa säsongen är när makrillfisket drar igång. Mmm färsk nyrökt makrill på knäckemacka. That´s life!

Svar: Åhh det låter underbart gott! Min mamma växte upp med fisk eftersom att morfar var fiskare. Sen när mina föräldrar flyttade hit så började mamma hata fisk. Så jag fick bara fisk i skolan typ haha. Först nu när jag flyttat hemifrån som jag tillagar havsmat :)
leslita.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild