Kropp och själ

leslita.blogg.se

Grekisk sallad

Publicerad 2012-06-01 11:46:09 i Recept,

Hej! Jag sitter och pluggar, ekologi tenta next week. Det är ganska otroligt att läsa, t.ex. om växter och djurs förmåga att anpassa sig i olika miljöer tros förändringar i reurser och klimat. Jag skrev artikel om papegojor (såklart) och lärde mig väldigt mycket.

Japp men här kommer ett tips på en sallad. Grekisk. Innehåller ruccola, feta, oliver, tomat både vanlig och soltorkade, lite jordnötter och citronvinegrette. Egentligen smakade jag på denna salladen första gången hos en kompis som är från Syrien, då ska det vara fårost i. Väldigt gott. Min absoluta favorit sallad. Min lillebror vill alltid att jag gör den när jag är på besök hos familjen.



Ni får ha en trevlig dag // Leslita

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild