Kropp och själ

leslita.blogg.se

4-Strand Braid

Publicerad 2012-06-29 14:16:52 i Hårvård,

Hej, jag har lärt mig hur man gör en fläta med 4 hårslingor istälet för tre som är den vanliga. Hittade en jättebra video som ni kan titta på om ni också vill lära er. Den var faktiskt inte alls så svår som jag trodde :) Så här ser den ut. Detta är halva håret. Jag gjorde först en sidofläta men den blev så himla tung och tjock så jag flätade en på varje sida istället. Kan tänka mig att denna 4-stand braid är jätte bra om man har tunt hår för då ser flätan så mycket tjockare ut eftersom att den är bred. Vad tycker ni? Blev det fint?
 
Här är videon!
 
Ha en bra dag!

Kommentarer

Postat av: malin

Publicerad 2012-07-04 22:26:38

Fin! :) Är helt hopplös på flätor. Ska testa denna dock! :)

Svar: Ja det var ganska enkel. Testa den.
leslita.blogg.se

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-07-10 16:16:14

Jättefin! :-)

Svar: Tack så mycket :)
leslita.blogg.se

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-07-12 01:31:56

Snyggt!! Min pappa som var konditor kunde göra 4-flätor och t o m med 6 hårslingor!! Fast han gjorde dem oftast med deg, när han inte flätade mitt hår!! :D

Svar: Jaha jusste det har jag inte tänkt på att bagare och konditorer kan fläta :)
leslita.blogg.se

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild