Kropp och själ

leslita.blogg.se

Galapagos skölpaddan George

Publicerad 2012-07-11 16:27:37 i Djur & Natur,

Ensamme George blev den sista i sin art av Geochelone abigdoni tortoise som levde på Galapagosöarna. Jag tycker att det är så intressant med arter som är annorlunda. De flesta är tyvärr utrotningshotade, som denna skölpadda som blev cirka 120 år enligt youtube klippet här nedanför. De försökte para honom med andra skölpaddor ur olika arter men det fungerade inte. Men! hoppet är inte helt ute än för forskare tros ha hittat nya spår från denna art som man tidigare trott vara utdöd. Så kanske finns det fler.
 
 
 
 Det hade varit en otrolig upplevelse att se denna stora vackra varelse. Eller hur?
 
♥Länk: DN,DN nya spår,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-07-11 20:45:16

Billiga, snygga kläder är toppen! :) Jag har så svårt att hitta saker i second-hand-butiker, men gör man det är det toppen! :)

Tumblr är en microblogg. Jag citerar wikipedia: "Tumblr är en bloggplattform där användaren kan publicera olika typer av material som texter, bilder, filmer, länkar, chatt, citat och ljud till sin tumblelog. Användarna kan följa andra användare och se deras inlägg i sin panel. Användare kan "gilla" och återblogga inlägg på Tumblr. Tjänsten prioriterar anpassningsmöjligheter och användarvänlighet."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tumblr

Det är mest bilder, ibland lite videoklipp och länkar, och väldigt lite text.

Kram!

Svar: Jaha okey låter väldig roligt. Men är det tillåtet att publicera andras bilder då? Det är det som är svårt med blogg och att vilja ha bilder :)
leslita.blogg.se

Postat av: Anneli

Publicerad 2012-07-12 01:34:37

För varje art som försvinner så blir jorden fattigare...!! Vi människor borde bli duktigare på att ta hand om moder jord annars har vi snart ingenstans att ta vägen...!! :-(

Svar: Ja det är väldigt sant. Ju mer jag läser desto mer inser jag hur stor inverkan människan har på djur och natur. Vi kommer leda oss till vårt eget slut.
leslita.blogg.se

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-07-12 18:18:49

De flesta (även jag) återbloggar bara andra inlägg, så det är inget att bry sig om! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild