Kropp och själ

leslita.blogg.se

Skola skola skola

Publicerad 2012-02-20 17:35:00 i Vardag och nöje,

Hej på er! Många undrar vad jag gör i skolan just nu. Jag pluggar ju till vetenskapsjournalist så jag är inne på min andra och sista tesrmin med Naturkunskap. Kursen jag läser nu heter Cellens värld, B-kurs. Väldigt komplicerad. Det är mycket informations föreläsningar och läsande.

Dessa nedanstående bilder tog jag på en seminarium i Människan och medicinen kursen som var innan cellens värld. Där fick vi en dag testa att se hur HB värdet höjs. Vi tog ett HB prov genom ett stick i fingert och en speciel dosa som mäter värdet. Sen fick vi dricka äppelcider (alkoholfri) och så tog vi värdet igen och såg att det hade höjts märkvärt.



Sen bestod mycket av lektiontiderna till att plugga in olika organsystem och dess funktioner och namn på delarna. Detta är en modell av ett hjärta som går att plocka isär.


Så just nu är det ingen Journalistik denna terminen utan det kommer mer av det efter sommaren, under sista året då vi läser Journalistik C.

Frågor?? Ha en bra dag!

Om

Min profilbild