Kropp och själ

leslita.blogg.se

PoleChoreo och tygskor

Publicerad 2012-02-12 13:17:00 i Poledance,

Capezio dans tyg sko

Hej jag har ju ett ärr på foten efter operationerna och det känns lite ömt "mitt på" när jag ska klättra upp på stången och i vissa andra trick.  Så därför har jag köpt dessa söta små "dans tygskor". Ska nog mest använda den högra under poleklasserna för de glider lite. Men undersidan har bra grepp så dessa tygskor är utmärkt på backbends när man behöver ett bra fotfäste och även i yogaövningar som jag gör hemma.  

Capeigo dans tyg sko ←Klicka för förstorning

För övrigt går det bra med foten, jag kan börja stå på tå och pointa bättre. Nästa kursomgång ska jag gå PoleChoreo med Serena som jag har hört mycket bra om. Det ska bli så roligt att få dansa lite och få ett bättre flyt i tricken.

Måndag PoleChoreo med Serena
Onsdag Nivå 4 med Daniella
Onsdag Backbends 3 med Nelle

Yes det blir 3 kurser i veckan plus OP. Jag kommer bli grym, 2012 är mitt poleår (eftersom att jag inte får dansa samba eller springa m.m blir det extra fokus på pole). I dag blir det OP.

Om

Min profilbild