Kropp och själ

leslita.blogg.se

Backbends lektion 4

Publicerad 2012-02-01 22:49:00 i Yoga och stretch,

I dag hade jag backbends. Jag gjorde mitt bästa (som alltid) och hoppas att det gick bra. Ibland blev det lite fel men det är bara att göra om, göra rätt. Tyckte det kändes konstigt att ligga på blocket i dag. Det tog stop och jag låg helt snett, försökte fixa det men då hamnade blocket för långt upp tror jag för min bak lyfte lite från golvet. Hade varit skönt att ha ett sånt block hemma. Gå ner/bak i bryggan har jag svårt med att inte tappa balansen, får inget riktigt bra fäste med benen/fötterna. Kanske är min skadade fot fortfarande för svag?

I alla fall det gick bra att "vrida in i brygga från sidan". Och jag lyckades promenera i bryggan med händerna fram några steg. Dock inte mer än två steg med benen fram hehe. Och stå på händer blir bättre, förstår hur jag ska göra den nu. Men det var roligt i dag och det är viktigt, jag kände ett tag att jag inte alls såg fram emot backbends passet men nu känns det som att jag verkligen vill lära mig all teknik och få en vig rygg.


Pressa inte er själva för mycket. Kom ihåg att det viktigaste är att ha roligt! /with love Leslita


♥Relaterade inlägg: Frustrerad över backbends,

Om

Min profilbild