Kropp och själ

leslita.blogg.se

Nytt hem

Publicerad 2012-04-12 08:00:00 i Mina tankar,

Nu sitter jag i mitt nya hem. Det är skillnad på att ha en lägenhet och ett hem. Jag hörde en gång en vacker historia och två barn som pratade med varandra.

Den ena flickan som bodde ett stort hus och hade gott ställt ekonomiskt frågade den andra flickan som var fattig och hemlös…


-         Varför har du inget hem?

-         Jag har ett hem, jag har bara inget hus att lägga det i, svarade hon.

Det är så sant. Det spelar ingen roll var man bor bara man lyckas göra det till ett hem, ge det en känsla.


Jag trivs redan väldigt bra här. Det känns bra, som att jag kan slappna av här. Det är nära till allt och jag behöver inte oroa mig för att hyran ska ta slut på mina pengar. Kanske säger jag upp mig från jobbet? Det finns inget där som gör mig till en bättre person längre. Jag lyckas inte hitta poängen. Mitt nya hem får mig att slappna av, kanske blir jobb-byte en befrielse.


Sookie trivs också bra, denna lägenhet är mer avlång så hon kan flyga längre sträckor. Det känns roligt. Här sitter hon på mitt nya skrivbord och håller i locket till min favoritmineralvatten som är Bonaqua päron :)

Senegal parrot

With love / Leslita

Kommentarer

Postat av: Emilie

Publicerad 2012-04-12 09:12:47

Hej,

Vilken fin historia, själv trivs jag jätte bra i mitt lilla lilla hem. vill inte flytta här ifrån även om vissa vänner tycker det är litet :)

Postat av: Tia

Publicerad 2012-04-12 10:28:24

Vad skönt att du hittat hem ! :)

Lite omgivnings utbyte & eventuellt jobb byte med är bara bra för själen, man behöver förnya sig ibland för annars kan en känsla av att man fastnat & inte kommer loss komma krypandes.

Så är det iaf för mig!



Lycka till! :)

Postat av: Maria

Publicerad 2012-04-12 13:23:23

Vad skönt att du trivs så bra och att du känner dig lugn i din nya lägenhet. Nu vill jag komma och hälsa på snart! Den här helgen och nästa har jag ingenting planerat, så om det passar dig nån dag så säg till! :) Kram

Postat av: Malin

Publicerad 2012-04-12 23:03:16

Härligt att du trivs! :) Och vilken söt historia!

Postat av: Malin/BilboBlueEyes

Publicerad 2012-04-13 06:22:10

Vad roligt att du trivs! :-)

Sookie skulle ju ta och göra en reklamfilm för Bon Aqua... ;-)

Själv försöker jag se tangenterna på tangentbordet och hindra kissen från att skriva massa konstigheter..,-)

Postat av: FEMTONDEMARS - Ung poledance mamma

Publicerad 2012-04-13 18:47:20

Nämen vilken sötnos :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild