Kropp och själ

leslita.blogg.se

Frenemy

Publicerad 2011-09-17 12:06:50 i Mina tankar,

I någon avlägsen porrbutik någonstans blir någon mördad av en rånare... Disskusionen emellan två personer som upplevde detta fortsätter så här...

-Varför hände det som hände?
Ondska föder ondska, det betyder att det finns en naturlig och logisk kraft i världen som bevarar saker på ett andligt plan. Som man bäddar får man ligga. Gör man någonting gott så händer det något gott.

-Så någon blotta existens kan ses som ond?
Nej men ondskefull, det är skillnad på att vara ond och på att göra något ondskefullt.
Naturlagarna tillåter små grader av ondska men finns det för mycket så blir det obalans och den onda personen staffas.
-Jag förstår, att bete sig ondskefullt är ett ögonblick och att vara ond är ett beroende.

Frenemy

Samtidigt kan inte en person bestäma sitt öde antingen ligger det i hans natur att mörda eller inte.
- Folk tror på ödet som ett sista alternativ.
Nej! jag tror att ödet var avgörande. Det var ödet att vi var i butiken, det var ödet att butiksbiträdet skulle dö i dag och det var ödet att polisen skulle komma och skjuta rånaren. (Porr är ondskefullt och dem två personerna skapade obalans). 

Jag går på två saker: Intuition och antagande
  1. Intutionen säger hur ja ska tänka och reagera.
  2. Antagandet utesluter allt annat.
-Och dessa punkter riskerar du ditt liv för?
JA om vi slutar anta så förlorar vi något viktigt. Ett antagande är en chansning att något vi vill tro på faktiskt är sant. Om vi slutar göra antagande så kanske vi förlorar våran tro.


Jag tyckte det var en hel störd film men visa delar var tänkvärda, som tex detta ovanstående. What goes around comes around, det man skickar ut till universum får man tillbaka, the law of attraction. Allt är speglat. Allt är sant. Det är iaf vad jag tror, min sanning. Vad tror du på?

♥Källa: Filmen Frenemy (2011)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild