Kropp och själ

leslita.blogg.se

TaNkEn hAr faStnaT

Publicerad 2011-09-17 18:54:43 i Andlighet,

När tanken har fastnat vid någon som inte finns här, ibland känns det mysigt ibland undrar jag vad jag håller på med.

Encina
Jo jag väntar...

Jag drömde i natt att jag var i ett jättefint förhållande och sen gjorde plötsligt denna personen slut med mig. Jag sa till min älskade. "Jag vill inte tjata eller be om en ny chans men är du verkligen helt säker? Om du är det så förstår jag och accepterar det" Sen gick han bara iväg och jag blev såklart ledsen.

Tolkningen
När jag vaknade så låg jag kvar i sängen och funderade och plötsligt kändes det helt tvärtom. Det kändes som att jag fått en ny chans till allt, till livet, till att åstadkomma något. Det kändes precis som att jag gav upp FÖR lätt i drömmen och acceopterade det FÖR fort. Det är som att jag insett att jag måste göra allt tvärtom, min inställning ska vändas upp och ner och då kommer allt bli som det är menat.

Ja vet inte om ni förstår men ibland när ens tillvaro skakas om så behöver man inte alltid försöka hålla sig kvar utan istället bara följa med. Inte stäva emot som jag har gjort. Och budskap kan tolkas omvänt. Som när man drar ett tarotkort så bara vet man om det ska tolkas "felvänd" eller "rättvänd". Och den här drömmen var inte fel bara felvänd.





Förstår ni vad jag menar? Har ni kännt så någon gång?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-17 19:28:59

Jag tror jag förstår vad du menar, särskilt det om att bara följa med när tillvaron skakas om. Jag tänkte höra med dig om du vill äta lunch i skolan på måndag, om du är där? Kram

Postat av: zenia

Publicerad 2011-09-17 21:56:07

Min syster hälsar: TACK! :))



Hon lär sig snabbt och ska vidare till nivå tre vid nästa kursstart :) jag är så glad för hennes skull!



Hur står allt till med dig?



Sköt om dig <3

Postat av: Maria

Publicerad 2011-09-18 13:39:31

Hehe, ja flummiga är vi väl om man ser det från en viss synvinkel. Men egentligen är vi ju inte det. Tandkrämen är av märket Urtekram och bovetepasta tycker i alla fall jag är gott. Jag har inte provat dinkelpasta så jag vet inte. Men bovetepastan är rätt grov och mycket tuggmostånd, så gillar man inte det så är det nog inget att ha.

Jag är bara i skolan imorgon, sen har vi en hemtenta resten av veckan. Men hör av dig om du är där, jag slutar kl 12.

Kram kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild