Kropp och själ

leslita.blogg.se

INKA utställning

Publicerad 2011-09-09 17:10:46 i Indiankulturer,

Världsunika guldskatter har lånats in från Peru till en ny utställning på världskulturmuseerna. Det är i Bergrummet på Skeppsholmen i Stockholm och jag vill verkligen gå och se den. Där kan man se spännande arkeologiska guld- och silverfynd, textilier, keramik och mumier från inkariket och dess föregångare.

http://www.worldculture.se/inca/
Klicka på bilden för att komma till hemsidan.

Det är så lustigt för igår satt jag och chattade jättelänge med en kille som är väldigt intresserad av Maya och indiankulturen och han berättade massor så jag blev så sugen att lära mig mer. Sen av en annan tillfällighet blev jag väntandes ganska länge på en kompis och då gick jag till biblioteket och satt och läste lite om det här. Sen ser jag denna annonsen i Metro. Spännande. Jag ska definitivt gå på utställningen. Jag tror att jag har skrivit en uppsatts om Inka nu när jag tänker på det. Undra var den har tagit vägen.?


Utställningen har premiär i helgen och är uppe ända till februari 2012. Någon mer som vill gå? Isåfall skulle vi ju kunna gå tillsammans ett gäng när jag kan gå ordentligt vill säga :P 


♥Läs mer om indianer, shamanism och liknande ämnen under kategorin Kulturella traditioner.

Kommentarer

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-09-09 20:18:19

Jag vill gärna gå! Tänker ofta på att gå på museum, men det blir aldrig av för raringen är okulturell ;)

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-09-10 21:05:59

Åh!! Det skulle jag vilja gå på!! Jag vet bara inte när jag kommer till Stockholm nästa gång...! Så vänta inte på mig!

Vilka fina bilder det blev på dig förresten!! Du är så fotogenic!! Och söt!!! :D



Här kommer svar på din kommentar på min blogg:

Jag tänkte faktiskt att det skulle bli jättegott med kokosgrädde/mjölk i, så det ska jag testa nästa gång! Det är ju perfekt också när jag har veganer och lactosintoleranta här på mat!!

Men den här soppan så som jag gjorde den blev också väldigt god!

Ha det så bra du med!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild