Kropp och själ

leslita.blogg.se

Ricinolja och svinborste

Publicerad 2011-10-22 17:00:00 i Hårvård,


Ricinolja inköpt och även rosmarinolja som ska vara bra för att stimulera utväxten. Men på paketet så står det undvik kontakt med huden så jag får vara försiktig och blanda ut den ordentligt med ricinoljan som är planen.

Sen är även min nya hårrutin att jag ska börja borta håret innan jag duchar. Brukar alltid använda afrokam i duchen med balsam i håret. Men det sliter ju att borsta/kamma håret när det är blött.

Vill ni se före efter bilder på hårlängden?

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2011-10-22 22:24:24

Jag har köpt precis en sån borste! Fast jag köpte min förra veckan :)

Jag vill gärna se bilder på hårlängden. Jag har hört gott om ricinolja och hårväxt men jag har inte provat det själv. :)

Postat av: Katariina

Publicerad 2011-10-23 10:56:11

Intressant om det funkar! Kan jag ju behöva också har varit i en hårutväxtperiod och tycker det växer långsamt. Det där med att borsta håret innan tvätt låter vettigt. Du får ju igång blodcirkulationen och därmed näring till hårrötterna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild