Kropp och själ

leslita.blogg.se

Pasta med spenat och räksås

Publicerad 2011-10-15 12:00:00 i Recept,

Pasta med spenat och räksås

Pasta med spenat och räksås. Såsen gjorde jag lite exprimenterande men det blev bra. Jag hade spenat, riven ost, matlagningsgrädde och en nypa mjöl för konsistensens skull. Sedan lät jag det få koka upp och kryddade lite. Sist hälde jag i lite räkor och kräftskärtar. Blev ganksa lyckat med tanke på att jag inte var helt hundra på hur jag skulle göra. Men det är ju det som är det roligaste i köket att man kan göra precis som man vill.

Har ni tips på goda pastasåser? Jag har tröttnat på den klassiska köttfärssåsen...

Kommentarer

Postat av: VinterVild

Publicerad 2011-10-15 15:08:59

Just nu så använder jag henna från Lush för jag är lat, men den fungerar riktigt bra och jag är nöjd med färgen o hållbarheten. Den blandar jag bara med varmt vatten enligt instruktionerna :)

Postat av: Izabell

Publicerad 2011-10-15 17:17:32

Åh så gott det såg ut!:D

Postat av: Becca

Publicerad 2011-10-15 20:12:13

Ser så gott ut!

Jag brukar göra en "sås" med tonfisk, kryddor och antingen creme fraiche eller krossade tomater.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild