Kropp och själ

leslita.blogg.se

Hudvården var riktigt rolig

Publicerad 2011-10-20 16:41:43 i smink och hudvård,

Jag var ju på hudvårdsanalys igår och det var verkligen riktigt kul. Vi fick sitta i en sån här maskin med uv lampor som gör att man kan se alla små porer och hur huden mår under översta hudlagret. Även ifall huden har någon solskada, pigmetfläckar eller orenheter som är på väg upp till ytan och behöver förhindra det innan.

UV maskinen

Vi fick testa produkterna på halva ansiktet och se skillnaden i maskinen. Det fanns en spegel i uv maskinen så att man kunde se sig själv och förbättringarna. Vänster sida är rengjort med pealing och om man kollar riktigt noga så ser man orange prickar och lite fläckar här och var på den andra sidan (osminkad). Det är porer och torrhet.



Jag hade ganska fin hud ändå, lite porer på näsan som försvann direkt efter pealingen. Och så var jag lite torr på vissa ytor som jag inte smörjt in ordenligt. Krämerna kändes jättemjuka på huden, de absorberades fort och gav en silkeslen känsla. Märket heter Artistry.



Visst är det coolt hur mycket man kan se i UV ljus. Har ni testat något liknande?

Kommentarer

Postat av: Becca

Publicerad 2011-10-20 18:40:27

Detta måste jag testa! Hur mycket kostade det?

Postat av: Sminkhörnan

Publicerad 2011-10-21 10:26:31

Aldrig testat något sånt här, men det verkar mycket spännande!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild