Kropp och själ

leslita.blogg.se

Thrive - What On Earth Will It Take

Publicerad 2011-11-23 11:00:00 i Sett,läst,hört,

Ny dokumentär som kom ut 11/11/11. Jag har inte hunnit se hela än, men det verkar otroligt bra.



Den är lång så spara den gärna på din youtube sida och kolla på den när du är helt avstressad och redo.

Förresten såg jag Underkastelsen härom dagen. Den var hemsk. Tänk så mycket kemikalier vi har i vårt blodomlopp. Det hadlar om hundra tusentals kemikalier som människan har hittat på. Allt från behämpningsmedel, kosmetika, läkemedel, flammedel (som finns i alla möbler och textiler), oljor m.m som inte bryts ner av naturen och tas upp av människan. Mest i form av mat men också utav att bara vara. Utav att andas, utav att inte anstränga sig. I slutet av dokumentären så pratade de om metabola syndromet som människor får av kemikalier eftersom att det påverkar hormonsystemet. Även hur det påverkar fortplantningsorganen.

"Kemikalierna som vi ser hos människor kommer ifrån samma fossila bränsle som orsakar klimatförändringarna"

Kan ni tänka er det? Galet. Och dessutom överförs alla kemikalier som en kvinna har i sitt system till sitt ofödda barn. Utan att vi kan bestämma så föds vi alltså med "smutsigt blod".

Har ni sett dokumentären Underkastelsen? Vad tyckte ni? Såg ni klippet här ovan?



UPDATE:
Glömmer att alla inte har läst medicin. Metabola syndromet är hjärt och kärlsjukdommar, fetma och diabetes. Och insulin är ett hormon kan jag också nämna som inte många vet. Alltså ändras insulinproduktionen och nivåerna av kemikalier. Detta sägs vara förklaringen till att så många är överviktiga i vår tid.


♥Relaterade inlägg: Underkastelsen,

Kommentarer

Postat av: My eriksson

Publicerad 2011-11-22 21:59:35

Vad är det metabola syndromet? Vad har det med hormoner att göra?

Postat av: emina -konst & kreativitet-

Publicerad 2011-11-23 14:50:10

Gör du allt som står i headern men studerar till jpurnalist?:)



SV: Haha ja! Nej jag har faktiskt inte läst tidningen , har du?

Postat av: Clara

Publicerad 2011-11-24 00:49:23

Jag har sett Underkastelsen och tycker den är otroligt bra, men hemsk, såklart. Ska kolla på dokumentären ovan när jag har tid.



Nej jag ska tyvärr inte gå intensiven, jag måste prioritera jobb i december eftersom jag prioriterat träningen nu istället :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild