Kropp och själ

leslita.blogg.se

Skönhet för en 8 åring

Publicerad 2011-05-14 08:00:00 i smink och hudvård,

I går stod det i Aftonbladet om en mamma som gör allt för att hennes 8 åriga dotter ska vinna skönhetstävlingar. Och då understryker jag allt. Hon sprutar botox för att dotterns "skrattrynkor" ska försvinna. Sprutorna och medlet beställs från internet eftersom att det är olagligt. Mamman testar alltid på sig själv först. Naaw vad snällt, not!

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/13019092/800/normal/0f11b6aa71bb2/13s20-botox1-705__mngl_20110513ab5x020%2Cnyh_1.indd_2547.jpg

Annat som är allmänt känt för tävlande barn är smink i mängder, push up behå och vaxning av ben och gud vet vart mer? Jag tycker att det här är helt absurt. Är inte huvudsyftet med alla skönhetstävlingar naturligt vacker? Eller har jag missförstått nått? Vad tycker ni?

♥Läs artikeln här: Aftonbladet,
♥Relaterade inlägg: Botox infektioner,

Kommentarer

Postat av: Jenny

Publicerad 2011-05-14 15:11:02

Jovisst, det blir lite som doping tycker jag. Även såna saker som är tillåtna, som att ha så lätta pjäxor och friktionsfria simdräkter är lite överdrivet tycker jag. Jag tycker å andra sidan inte att man ska tävla i skönhet alls. Jag gillar inte tanken på att någon förlorar och en är bättre än alla andra över huvudtaget. Det är lite naivt av mig kanske, men jag står för den åsikten. :)

Postat av: Anneli

Publicerad 2011-05-14 22:07:14

Sååå himla Sjukt!!!! F ö håller jag med Jenny här ovan!!

Postat av: Nima

Publicerad 2011-05-16 22:28:35

Asså fyfan :o Vad tänker folk med? Kan inte den där morsan köpa sig en docka att leka med istället? Herregud!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild